Phytoterapi

Phytoterapi betyder direkte oversat plante- eller urteterapi, og er behandling af sygdom og ubalancer i kroppen med urteekstrakter. Det kan både være koncentrerede ekstrakter i forhold fra 1:1, mere fortyndede ekstrakter, urteteer, pulver eller tabletter samt cremer tilsat urteekstrakter.

Den moderne phytoterapi bygger på  en kombination af den traditionelle brug af urter fra b.l.a. kinesiske og indiske traditioner og den nyeste moderne forskning, som gør os i stand til at dokumentere de virksomme stoffer og helbredende egenskaber indenfor videnskabens rammer.

En phytoterapeut arbejder med flere hundrede helbredende urter og er i stand til at lave individuelle urteblandinger til den enkelte klient gennem et nøje kendskab til urternes specifikke indholdsstoffer og virkemåder i kroppen. Urteblandingen afstemmes efter sygdommen og klientens behov.

Phytoterapi kan hjælpe dig i forhold til fysisk sygdom generelt. Det kan for eksempel være:

- Fordøjelsesproblemer (katar, diarré, forstoppelse m.v.)
- Overvægt
- Infektioner og betændelsestilstande (også tilbagevendende); f.eks. halsbetændelse,
pande-/bihulebetændelse, forkølelse, lungebetændelse, skinnebenssår o.m.a.
- Eksem
- Allergi
- Astma
- Immunsvækkelse
- Blodsukkerproblemer
- Hormonelle forstyrrelser (herunder PMS, menstruationsforstyrrelser og barnløshed)
- Ødemer
- Rekonvalscens efter langvarig sygdom
- træthed og uoplagthed
- Uren hud og acne
- afgiftning og udrensning
- Svamp
- Parasitter, salmonellaforgiftning og lignende fordøjelsesrelaterede sygdomme
- Nyre-/ blærebetændelse
- Nyre- og galdesten
- Kredsløbssygdomme

Læs mere her: artikler phytoterapi

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now